Alle voordelen van circulair funderen

“Circulair funderen kent veel voordelen.
Wij zetten ze graag voor u op een rijtje.”

“Circulair funderen kent veel voordelen.
Wij zetten ze graag voor u op een rijtje.”

Duurzaam en milieuvriendelijk

Circulair funderen is duurzaam, milieuvriendelijk en klimaatvriendelijk. Er vindt geen afgraving of grondverzet plaats. Een schroeffundering is ‘grond verdringend’ wat zelfs zorgt voor nog meer draagkracht. De PFAS-problematiek gaat hiermee volledig aan u voorbij. Daarnaast laat u geen littekens achter in de aarde en is deze ook bruikbaar voor de komende generaties.

Kosten- en tijdbesparend

Circulair funderen door middel van schroeffunderingen is kosten- en tijdbesparend. De schroef wordt op ieder gewenst moment in de bodem geplaatst. Zelfs bij slechte weersomstandigheden is het mogelijk om schroeffunderingen te monteren. Daarnaast hebben zij een korte montagetijd.

Officiële partner van Krinner

PNL is de enige officiële Nederlandse partner van het Duitse Krinner. Krinner is grondlegger van het schroeffundament en is ISO 9001 gecertificeerd. De schroeffundamenten zijn CE en EN1090-2 gecertificeerd. Inmiddels zijn deze schroeffundamenten in meer dan 50 landen leverbaar.

Statisch doorgerekend

De verlengbare V-serie schroeffundamenten van Krinner zijn als enige volledig statisch doorgerekend. Hierdoor kan een constructeur het schroeffundament direct toepassen in zijn constructieberekening en is hij zeker dat het fundament de gevraagde lasten kan opnemen, rekening houdend met alle variabelen die van toepassing zijn.

Verlengbaar

Krinner schroeffunderingen zijn altijd verlengbaar. Tijdens het montageproces werken wij met een unieke digitale indraairegistratie. Tijdens de registratie wordt de kracht waarmee de schroef ingedraaid wordt vertaald naar de belastbaarheid van de schroef. Mocht dit toch niet voldoende zijn, kunnen we daar direct op inspelen door de schroef te verlengen.

Direct belastbaar

Waar betonfunderingen een uithardingstijd hebben, zijn onze Krinner schroeffunderingen direct belastbaar. Samen met de korte montagetijd bespaart u veel tijd en kunt u direct verder met uw bouwwerkzaamheden.

Geschikt voor hergebruik

Circulair funderen heeft een lange levensduur en is uitermate geschikt voor hergebruik. De schroeffunderingen zijn niet alleen eenvoudig en snel te monteren, ze zijn ook net zo snel te demonteren en direct gereed voor hergebruik op een andere locatie. Hiermee geven wij gehoor aan de grote vraag naar remontabel bouwen.

Geschikt voor alle draagkrachtige bodemsoorten

Circulair funderen is geschikt voor vrijwel alle draagkrachtige bodemsoorten. In Nederland zijn er vele verschillende grondsoorten en kan een draagkrachtige bodem tot wel 15 meter diep zitten. Door middel van de verlengbare V-serie fundamenten kunnen we altijd op de draagkrachtige bodem komen.

Recyclebaar

Krinner schroeffundamenten bestaan meestal voor 75% uit gerecycled en Europees verwerkt staal. Daarnaast zijn ze na gebruik desgewenst ook volledig recyclebaar.

Geschikt voor moeilijk toegankelijke locaties

Circulair funderen is uitermate geschikt voor moeilijk toegankelijke locaties. Geen grote betonwagen of grote machines, maar één relatief kleine indraaimachine of handmachine die makkelijk en snel op de meest moeilijk bereikbare locaties kunnen komen. Hiermee kunnen we zelfs uw projecten binnenshuis prima realiseren.

Duurzaam en milieuvriendelijk

Circulair funderen is duurzaam, milieuvriendelijk en klimaatvriendelijk. Er vindt geen afgraving of grondverzet plaats. De schroef is ‘grond verdringend’ wat zelfs zorgt voor nog meer draagkracht. De PFAS-problematiek gaat hiermee volledig aan u voorbij. Daarnaast laat u geen littekens achter in de aarde en is deze ook bruikbaar voor de komende generaties.

Kosten- en tijdbesparend

Circulair funderen door middel van schroeffunderingen is kosten- en tijdbesparend. De schroef wordt op ieder gewenst moment in de bodem geplaatst. Zelfs bij slechte weersomstandigheden is het mogelijk om schroeffunderingen te monteren. Waar betonfunderingen een uithardingstijd hebben, zijn onze Krinner schroeffunderingen direct belastbaar. Daarnaast hebben zij een korte montagetijd.

Officiële partner van Krinner

Statisch doorgerekend

Verlengbaar

Krinner schroeffundamenten zijn altijd verlengbaar. Tijdens het montageproces werken wij met een unieke digitale indraairegistratie. Tijdens de registratie wordt de kracht waarmee de schroef ingedraaid wordt vertaald naar de belastbaarheid van de schroef. Mocht dit toch niet voldoende zijn, kunnen we daar direct op inspelen door de schroef te verlengen.

Direct belastbaar

Geschikt voor hergebruik