Duurzaam, efficiËnt en veilig

De voordelen van het KRINNER-systeem

Onze Krinner schroeffundering als alternatief voor een traditionele betonfundering, kent veel voordelen. De schroeffunderingen zijn volledig circulair en duurzaam en kunnen zeer efficiënt en veilig gemonteerd worden.

Milieuvriendelijk

Geen oppervlakte afdichting

Schroeffundamenten maken een fundering mogelijk zonder oppervlakte afdichting. Het bodemecosysteem blijft onaangetast en regenwater uit de bouwomgeving kan onder het gebouw op een natuurlijke wijze in de bodem wegstromen.

Nauwelijks bodemschade

Door gebruik te maken van lichte maar krachtige montagemachines kan schade aan de bodem en montagelocatie tot een minimum beperkt worden.

Demontage tot een groen veld

Schroeffundamenten kunnen net zo gemakkelijk in- als uitgedraaid worden, waarna de grond zich weer in haar natuurlijke staat herstelt.

Herbruikbaar en recyclebaar

Schroeffundamenten en opbouw zoals stalen spanten, kunnen na demontage gerecycled worden of zelfs opnieuw worden gebruikt (mits deze onbeschadigd zijn).

Efficiënt

Makkelijke toegang

De verschillende Krinner montagemachines zijn licht van gewicht, goed hanteer- en wendbaar. Hierdoor zijn zij in te zetten op moeilijk bereikbare bouwplaats en maken zij ook hier een professionele fundering mogelijk.

Geen grondverzet

Een schroeffundament is een zogenaamde verdringingspaal, wat betekent dat de schroeven in de grond worden geschroefd en daarbij de grond wordt verdicht. Grondverzet is hierdoor niet nodig.

Snelle montage

Krinner schroeffundamenten kunnen snel en efficiënt in vrijwel alle weersomstandigheden worden ingedraaid.

Direct belastbaar

Na montage kunnen schroeffundamenten direct belast worden. Er zijn geen droogtijden zoals bij betonfunderen. De bouwtijd wordt hiermee aanzienlijk verkort.

Eenvoudige dieptefundering

Met name op bouwlocaties waar de dragende bodemstructuur zich op een aanzienlijke diepte bevindt kan met verlengbare schroeffundamenten uit de V-serie snel en voordelig een veilige en stabiele dieptefundering worden gerealiseerd.

Veilig

Bewezen door de jaren heen

Paalfunderingen zijn één van de oudste soorten funderingen die door de mensheid worden gebruikt. Door de eeuwen heen hebben zij zich goed bewezen. Schroeffundamenten zijn gebaseerd op dit principe en zijn technisch doorontwikkeld tot het unieke product dat er nu staat.

Hoge lastopname

Afhankelijk van de bodemstructuur en het type fundament kunnen schroeffundamenten tot 15 ton drukbelasting opnemen en doen ze zeker niet onder voor een traditionele betonfundering.

Geschikt montage- en testgereedschap

We denken in systemen. KRINNER biedt naast schroeffundamenten ook diverse montagemachines aan. Van handmontagemachines tot aanbouwdelen voor graafmachines tot zelfrijdende rupsvoertuigen. Daarnaast heeft KRINNER ook geschikte apparatuur voor het uitvoeren van belastingtests in haar assortiment. De aangeboden apparatuur is het resultaat van onze jarenlange ervaring in het bouwen van onze eigen apparatuur en de selectie van apparatuur die op de markt beschikbaar is.

Hoogste kwaliteitsnormen

KRINNER is ISO 9001:2015 gecertificeerd en produceert de schroeffundamenten  volgens EN1090. Topkwaliteit schroeffundamenten geborgd door een degelijk  kwaliteitsmanagementsysteem.

PNL biedt een breed standaardassortiment KRINNER schroeffunderingen aan voor alle denkbare toepassingen. Ook voor uw individuele project kunt u speciale schroeffundamenten op maat laten maken. Een stipte en volledige levering is voor ons vanzelfsprekend en maakt deel uit van het servicebegrip van zowel PNL als KRINNER.