Bereken uw co2 besparing

CO2 calculator

We dragen natuurlijk allemaal graag een steentje bij aan een beter milieu, zodat ook de generaties na ons kunnen leven in een fijne en gezonde wereld. Wist u dat wanneer u bouwt op Krinner schroeffundamenten, u de CO2-uitstoot met wel 80 – 90% vermindert?

De fundering van een houten huis van 170m2 bespaart het klimaat gemiddeld 12 ton CO2 ten opzichte van hetzelfde huis met een betonfundering. Als we dit dan afzetten tegen de jaarlijkse CO2-uitstoot van een gemiddeld gezin in Nederland (totaal 23 ton), dan zien we dat onze Krinner schroeffunderingen een enorme klimaatwinst opleveren. Een beter milieu begint dus niet alleen bij u, maar ook bij Krinner!

Wilt u weten hoeveel CO2-uitstoot u gaat besparen door uw nieuwe woning, tiny house, garage of aanbouw te funderen met Krinner schroeffundamenten? Dat berekent u eenvoudig door onderstaande rekentool in te vullen.

De berekening is gebaseerd op een standaard (houten) huis met één verdieping of een andere lichte constructie, bijvoorbeeld modules, houten elementen en containers.

Bereken hieronder uw CO2 besparing!

* De CO2 calculator geeft een indicatie van de besparing. Er kunnen geen rechten ontleend worden aan de berekening(en).

Bereken uw CO2-besparing

ton CO2

CO2 uitstoot bij oplossing met beton

ton CO2

CO2 uitstoot bij oplossing met schroeven

CO2-reductie bij gebruik van schroeven
ton CO2 (%)

Dit is zo'n 0km gereden met een personenauto.

Dit zijn zo'n 0 retourvluchten van Amsterdam naar New York.