CIRCULAIR BOUWEN

Samen op weg naar een circulaire economie in 2050

De termen ‘circulair’ en ‘circulaire economie’ horen we tegenwoordig steeds vaker. Maar wat betekent het eigenlijk? En welke rol speelt circulair funderen daarbij?

De vraag naar grondstoffen voor bijvoorbeeld eten, elektrische apparaten en kleding neemt wereldwijd sterk toe. Bij een circulaire economie streven we daarom naar het duurzaam en slim omgaan met natuurlijke bronnen en grondstoffen. Daarnaast vinden we het in dit kader belangrijk dat materialen langer en meerdere keren te gebruiken zijn en proberen we reststromen optimaal te benutten.

De overheid werkt samen met het bedrijfsleven, kennisinstituten en natuur- en milieuorganisaties, overheden, vakbonden, financiële instellingen en andere maatschappelijke organisaties om het doel te bereiken: Nederland volledig circulair in 2050.

Vertaling naar circulair funderen

Als we dit vertalen naar circulair funderen, dan zien we dat we met onze schroeffundamenten aan alle onderdelen voldoen. Er vindt namelijk geen grondverzet plaats omdat de schroeffunderingen grond verdringend zijn. Hierdoor ondervindt de natuur slechts minimale schade. Schroeffunderingen kunnen onderdeel uitmaken van remontabel bouwen, want op ieder gewenst moment zijn de schroeffunderingen eenvoudig uit de grond te draaien en kunnen deze, indien gewenst, op een andere plaatst weer gebruikt worden.

De montagelocatie wordt niet beschadigd en er blijven geen vervuilende bouwelementen achter in de grond. Dit heeft als groot voordeel dat er achteraf geen extra werkzaamheden plaatsvinden om deze elementen te verwijderen. Want denk daarbij ook eens aan de schade die daardoor toegebracht wordt aan de bodem, de vele rijbewegingen en vervuilende machines die daarvoor nodig zijn… Tot slot bestaan onze Krinner schroeffunderingen grotendeels voor 75% uit gerecycled en Europees verwerkt staal.

Circulair funderen: het fundament van de toekomst

Circulair funderen gaat een steeds groter deel uitmaken van de circulaire economie en circulair bouwen. Wij leveren graag een bijdrage aan een schonere, gezondere en betere wereld. Jij ook?

Ben je benieuwd of circulair funderen een optie is voor jouw bouwproject of jouw bouwplannen? We kijken graag met je mee naar de mogelijkheden. Je kunt ons bereiken via info@pnl.nl of 013-5360060.

Wilt u meer informatie over onze machines en ons (hand)gereedschap of wilt u advies bij het maken van de juiste keuze? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.