Door de eenvoudige en tijdbesparende montage van een schroeffundering, is deze vorm van funderen ideaal voor bouwprojecten op het gebied van railinfra. Want zoals het gezegde luidt: tijd is geld.
Met Krinner schroeffunderingen kunnen buitendienststellingen van spoorwegtrajecten aanzienlijk worden verminderd. Zo wordt de hinder voor het treinverkeer tot een minimum beperkt.
Met ons brede assortiment schroefpalen, kunnen vrijwel alle railinfra bouwprojecten worden gerealiseerd.
De geschiktheid van onze schroefpalen voor het funderen van Railinfra, is bevestigd met het behalen van het strenge DB-certificaat.
In Brey, een plaats in de Duitse deelstaat Rheinland-Pfalz, is een project uitgevoerd waarbij een lawaaiwerende wand van 700 meter lang en 3 meter hoog, geheel is geplaatst op een fundering van Krinner schroefpalen.
De Duitse spoorwegen hebben gekozen voor deze gecertificeerde schroefpalen, omdat deze manier van bouwen milieuvriendelijk is en weinig lawaai en trillingen veroorzaakt.
Daarnaast kunnen deze schroeven snel in de grond worden gedraaid, waardoor de werkzaamheden minder lang duren en er minder kosten zijn.
Door de grote variatie aan diameters, lengtes en verschillende schroefkoppen, zijn de mogelijkheden voor het funderen van Railinfra met schroefpalen, zeer divers.
Die lopen uiteen van het verankeren van een klein bewegwijzeringsbord langs het spoor, tot het funderen van honderden meters lange geluidswerende wanden.
Maar bijvoorbeeld ook voor het funderen van de bovenleiding, door middel van een combinatie van een schroeffundering in combinatie met een statisch berekende montageplaat, kunt u bij ons terecht.
Het aantal toepassingen voor het funderen van Railinfra met schroefpalen is werkelijk zeer divers. Voor vrijwel ieder toepassing hebben wij voor u de juiste fundering.
Naast het funderen van permanente oplossingen, zijn onze schroefpalen uitermate geschikt voor het funderen van tijdelijke Railinfra projecten.
U kunt daarbij denken aan bijvoorbeeld een tijdelijk serviceplatform of een gebouw.
Na gebruik kunnen de schroefpalen eenvoudig weer uit de grond worden gedraaid. De gebruikte schroefpalen kunnen na inspectie weer worden hergebruikt, of bij afkeur eenvoudig worden gerecycled.
De grond zal zich na afloop snel weer herstellen en u blijft niet zitten met lastig te verwijderen betonfunderingen.
Wilt u meer weten over het gebruik van Krinner schroefpalen voor het funderen van de Railinfra, neemt u dan geheel vrijblijvend contact met ons op.
Onze specialisten helpen u graag verder.
Naast Railinfra, verzorgen wij ook de fundering van infrastructuur vaarwegen en verkeersinfrastructuur.