KLEINE SCHROEF, GROTE IMPACT

Onze bijdrage aan een kleinere ecologische voetafdruk.

We zijn ons steeds meer bewust van de wereld om ons heen. Het besef dat we allemaal een bijdrage moeten gaan leveren aan een betere en milieuvriendelijke wereld, wordt groter. Een ontwikkeling die precies aansluit bij de visie van PNL.

De ecologische voetafdruk wordt belangrijker en steeds meer mensen werken aan het verkleinen van deze voetafdruk. Hoe onze Krinner schroeffundamenten een bijdrage leveren aan een beter milieu? We leggen het graag uit.

Milieuvriendelijk vanaf de basis

De Duitse producent Krinner heeft niet alleen grote solar projecten over de hele wereld geïnstalleerd, maar ook op eigen terrein en in de nabije omgeving heeft Krinner zelf diverse zonneparken. Hier produceren ze klimaatvriendelijke energie voor eigen gebruik op de productielocatie en kantoor.

Krinner vermindert de milieu-impact omdat het staal wat zij gebruikt voor 75% bestaat uit Europees verwerkt gerecycled staal. Uiteraard wordt dit staal volledig volgens Europese normen geproduceerd.

“Samen willen we zorgdragen voor de aarde en haar gezond houden.”

Indraaien versus betonstorten

Naar eigen zeggen bespaart Krinner met haar schroeffundamenten minstens 400.000 ton beton per jaar! Dit is het mooie resultaat van de milieuvoordelen van schroeffundamenten ten opzichte van het storten van beton.

Circulair funderen is namelijk niet alleen een snelle en makkelijke manier van funderen, maar bovenal een milieuvriendelijke! Bij funderen met schroeffundamenten vindt er geen grondverzet plaats omdat de schroeven grond verdringend zijn. Dit bespaart enorm op het gebruik en aantal rijbewegingen van machines op de bouwplaats. Dit brengt weer minder stikstofuitstoot met zich mee.

Ook de montage van onze schroeffundamenten is aanzienlijk milieuvriendelijker. Onze elektrische handmachine en kleine hydraulische indraaimachine hebben zeer geringe uitstoot ten opzichte van de grote machines die gebruikt worden voor het storten van beton.

Daarnaast wordt de montagelocatie niet beschadigd en blijven er geen vervuilende bouwelementen achter in de grond. Bij eventuele sloop of herbouw hoeven er dus ook geen extra werkzaamheden plaats te vinden om elementen te verwijderen en af te voeren. Krinner schroeffundamenten zijn eenvoudig uit te draaien en kunnen op een andere locatie direct weer gebruikt worden. Schroeffundamenten laten dus geen blijvende schade achter in de aarde en hiermee is deze ook bruikbaar voor de komende generaties.

Onze bijdrage

PNL stelt de leefomgeving, de natuur en het milieu centraal. ‘Samen’ willen we zorgdragen voor de aarde en haar gezond houden, ook voor de generaties na ons.

Bij PNL geloven we dat circulair funderen het fundament van de toekomst is en we kijken graag naar innovatieve oplossingen om onze idealen te realiseren. En of het nu gaat om het remontabel bouwen, de circulariteit of de duurzaamheid van het product: wij willen de schakel zijn!

Benieuwd of circulair funderen een optie is voor jouw bouwproject?

We kijken graag met je mee naar de mogelijken. Je kunt ons bereiken via info@pnl.nl
of 013 – 53 60 060.

Benieuwd of circulair funderen een optie is voor jouw bouwproject?

of 013 – 53 60 060.